-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35716 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

چه قرائن و شواهدي نبوت و برانگيختگي مدعي را قطعي ميسازد؟
اين قرائن درباره پيامبران ميتواند امور زير باشد:
1- بررسي خصوصيات روحي و اخلافي شخص مدعي
پژوهش و تحقيق در باب ميزان علاقه او به مال و جاه و سوابق زندگي وي در ميان مردم.
2- محيطي كه از آنجا برخاسته است
با دقت هر چه تمامتر بايد ديد كه آيا محيط وي، بعثت چنين شخصي را ايجاب ميكرده يا نه؟ به طور مسلم هر گاه از ميان يك ملت درس نخوانده و نيمه وحشي شخصي برخيزد كه با وجود نداشتن هيچ گونه تحصيلات عادي، مردم را به پاكي و نظام صحيح زندگي دعوت كند و نهضتي جهانشمول و ابدي پيافكند، يك چنين نهضت از ميان آن ملت، گواه برانگيختگي وي از ناحيه مقام ربوبي خواهد بود.
3- محتواي آيين او از نظر معارف و احكام
هر گاه سخنان او در باب معارف علمي با موازين عقل و خرد تطبيق كند و در بيان و شناسايي معارف، از قبيل صفات خدا و آنچه مربوط به مبدأ و معاد است، از صحيحترين راه وارد شود و در حوزه مسائل اخلاقي و اجتماعي جامعه را به عاليترين نظام رهبري بنمايد و با طريقي دور از افراط و تفريط فضايل انساني و سجاياي اخلاقي را در پيروان خود پرورش دهد و آنان را از سوق به ناپاكيها و صفات پست بازدارد؛ محتواي دعوت ميتواند گواه بر ارتباط او با مقام بالا باشد.
4- ثبات قدم او در راه دعوت
ثبات قدم در طريق دعوت، يكي ديگر از قرائني است كه ميتواند گواه بر صدق گفتار مدعي نبوت باشد. هر گاه او در طول زندگي به تمام آنچه كه ميگويد و دعوت ميكند عمل نمايد و تا آخرين لحظه زندگي در اين راه استقامت ورزد و به اندازه سرسوزني از دعوت خود بازنگردد، خود اين عمل گواه بر صدق اوست.
5- وسايلي كه از آن براي پيشرفت آيين خود استفاده ميكند
هر گاه مدعي نبوت براي پيشرفت اهداف خود از وسايل صحيح كه عقل و خرد آن را تصديق ميكند استفاده نمايد و از دروغ و ستم و صحنه سازي براي پيشبرد مقاصد خود اجتناب ورزد و از منطق غلط «الغاية تبرر الوسيلة» بيزار باشد، اين كار نشانه سلامت روح و فكر اوست و بعيد است كه يك چنين فردي در اصل دعوت خود دروغ بگويد.
6- وضع پيروان وي
وضع روحي و فكري و اخلاقي طبقهاي كه صادقانه (ونه از سر ريا و طمع و ...) دور مدعي نبوت را ميگيرند روشنگر وضع پيشواي خود ميباشد. هر گاه بيش از همه، نزديكان و بستگان شخصي كه كاملا از وضع داخلي او آگاهند به وي ايمان آوردند و يا طبقهاي كه به وي ميگروند گروهي باشند كه در خرد و دقت و پاكي در ميان مردم نمونه باشند، در اين صورت انسان به صدق دعوت مدعي اطمينان پيدا ميكند.

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.